Photo Rating Website
Strona startowa Karol Imię karp koi Karol Frycz Kabina SPA
Kangur zadania dla klasy III

aaaareggae wierszeaaaa

Temat: Kangur 2010 - klasa II i III liceum
" />Parę zadań z którymi nie mogę sobie poradzić.

1. Ile trzycyfrowych liczb pierwszych p ma tę własność, że p-1 ma dokładnie jeden dzielnik pierwszy?
a)żadna b)1 c)2 d)3 e)4

2. W torebce są kule: niebieskie, zielone i czerwone. Wiadomo, że jeżeli losowo wyjmiemy z tej torby pięć kul, to na pewno wśród nich będą co najmniej dwie czerwone i co najmniej trzy będą w tym samym kolorze. Ile kul w tej torbie jest koloru niebieskiego?
a)1 b)2 c)3 d)4 e)Nie można tego stwierdzić bez dodatkowych informacji.

3. Każdy znak # w wyrażeniu 1#2#3#4#5#6#7#8#9#10 zamieniamy na znak mnożenia * lub dodawania +. Niech N będzie największą możliwą wartością otrzymanego w ten sposób wyrażenia arytmetycznego. Ile jest równy najmniejszy dzielnik pierwszy liczby N?
a)2 b)3 c)5 d)7 e)Inna odpowiedź.

4. Wartość wyrażenia:

jest równa?

5. Pierwiastek kwadratowy zapisany został w postaci nieskończonego ułamka dziesiętnego:

Jaką cyfrą jest ?

Oczywiście nie oczekuję podania samej odpowiedzi.
Źródło: matematyka.pl/viewtopic.php?t=187070



Temat: Kangur Matematyczny 2009
" />Co do moich odpowiedzi to raczej sprawdzone.

A poza tym to... Ludzie! Nie macie o czym gadać tylko o problemach ze skromnością Świstaka?
Mnie też denerwują niektóre jego wypowiedzi, ale przecież lepiej to przemilczeć.
A ludzie są różni, ja też się kiedyś chwaliłem, że jestem nie wiadomo jaki.
Olimpiada mnie nauczyła, że jestem daleko za Murzynami (nie umniejszając żadnemu z Murzynów).

Co do progów to wszystko zależy od okręgu, w jakim się pisało.

pakk, nie ma za co .

A do Ciebie Świstak. Wg mnie jedyne zadanie, które nie było w zasięgu zwykłego uczestnika Kangura z III gimnazjum to zadanie nr 28 (bo sam się z nim jakieś 5-10 minut męczyłem ). A jeżeli zrobiłeś zadania w 40 minut i nie będziesz miał maksa to sorry. Miałeś ponad pół godziny na sprawdzenie, czyli w sumie, zrobienie wszystkich zadań drugi raz. Więc... zawaliłeś!

Co do sposobów przygotowania do Kangura. Raz, kilka lat temu przerobiłem wszystkie książeczki kangurowe i tyle. Kangur to konkurs, do którego nie da się przygotować. Wiem o tym, bo praktycznie nigdy się nie przygotowywałem, a już się udało jakąś tam wycieczkę wygrać. A poza tym mój kolega z klasy (finalista LIX OM) sobie z Kangurem nie radzi. Wg mnie do Kangura się trzeba urodzić. Wiedzieć, że czasami trzeba "nagiąć fakty" i nie rozwiązywać zadania tak jak na Olimpiadzie (bo nie ma na to czasu) tylko "łopatologicznie".

mła, dzięki za uznanie .
Źródło: matematyka.pl/viewtopic.php?t=112016


Temat: X Podkarpacki Konkurs Matematyczny im. Franciszka Lei - etap
" />Odnośnie zadań dla klas III gim., I ponadgim.

W 5. zrobiłem głupi błąd, bo liczyłem y=6-x i mi źle wyszło

A co do pozostałych:

4 najłatwiejsze, na ułamki zwykłe przeszedłem, wyżej już ktoś obliczył, więc nie będę się powtarzał. Z 3 i 1 kombinowałem na rysunkach i mi dobrze wyszło, ale to trzeba było obliczyć, a nie zgadywać, więc chyba mi nie uznają.

I wreszcie zadanie ze smokiem. Byłem przekonany, że wyjdzie 0 głów. Już obliczyłem, ale się pomyliłem w liczeniu. Na koniec po zmianie dałem odpowiedź, że rycerz nie może pokonać smoka, a w domu na spokojnie pomyślałem i wiem dlaczego.

Zadanie II

Smok ma 2000 głow.

rycerz tnie 33 głowy, smokowi odrasta 48 głów
-33+48=15

rycerz tnie 21 głów, nic nie odrasta
21

rycerz tnie 17 głów, odrasta 14
-17+14=-3

rycerz tnie 1 gowe, odrasta 349
-1+349=348

***

Można zauważyć, że wszystkie te liczby 15, 21, -3, 348 są podzielne przez trzy. Chcemy, aby powstała liczba będąca wielokrotnością liczby 21. Niestety co byśmy nie odcinali to i tak tych głów będzie x/3 reszta 2. Zatem nigdy nie wyjdzie liczba podzielna przez 21 i rycerz nie pokona smoka.

Niestety tego dowodu mi brakło.

***

Cóż tak sobie mi poszło, a we czwartek kangur.
Źródło: matematyka.pl/viewtopic.php?t=183319


Temat: Dyskusja ogólna o wykształceniu/edukacji/światopoglądach
Nie zrozumiałaś mnie Miśki i złośliwość nie jest tu potrzebna. Nie chodziło mi o zakreślanie odpowiedzi, a o rozwiązanie zadań, na dodatek w ograniczonym czasie. Dyslektyk nie tylko robi błędy ortograficzne, może też przestawiać cyfry, znaki działań, co utrudnia prawidłowe rozwiązanie niektórych zadań, zwłaszcza jeśli nie ma czasu na sprawdzenie swoich odpowiedzi. A zresztą chciałam tylko powiedzieć, że Twoje sukcesy w Kangurze są dowodem na to, że dyslektyk nie musi być beznadziejny w każdej dziedzinie, jak usiłujesz wpierać tu obecnym, co więcej - może być w czymś bardzo dobry (mnóstwo dzieci bez dysfunkcji zadań z Kangura rozwiązać nie potrafi) i zatrzymywanie go na x lat na etapie nauczania początkowego, bo nie opanował szybkiego czytania czy pisania może go tak samo skrzywdzić jak puszczenie go dalej.
Masz rację, dla normalnego dziesięciolatka liczenie i mnożenie nie powinno stanowić żadnych trudności. Podobnie jak opanowanie zasad polskiej pisowni i wiele innych rzeczy. Dziwnym trafem wielu normalnych dziesięciolatków tego nie potrafi i nie dotyczy to tylko dyslektyków. Wszystkich powinniśmy zatrzymać w klasie III do czasu, aż to opanują? To taka kluczowa umiejętność, bez której w czwartej klasie się nie da w ogóle funkcjonować ani tego nadrobić?
Co do naśmiewania się ze słabych czy bardzo dobrych uczniów to naprawdę nie jest tak, że w czwartej klasie naśmiewają się ze słabszych, a z wybitnych dopiero w szóstej.
Źródło: forum.mirriel.net/viewtopic.php?t=11639


Temat: kangurek
" />Klasy drugie po raz pierwszy będą miały możliwość uczestniczenia w tym konkursie. Więc pewnie dlatego nie można nic w necie znależć. Ja też mam klasę II i będę ćwiczyć z dziećmi zadania z Malucha - czyli dla klas III-IV. Te łatwiejsze oczywiście.
http://www.mat.uni.torun.pl/kangur/zad_przy_maluch.php
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=8202


Temat: Matematyka
" />
">Święto Matematyki 2008

Jak co roku termin organizacji zawodów „Kangur matematyczny” wyznacza spotkanie uzdolnionej matematycznie młodzieży oraz ich nauczycieli opiekunów w budynku WSIiZ w Rzeszowie ul. Sucharskiego 2 – aula A3. W tym roku przypada to święto na 27 marca 2008r.

PLAN DNIA

Kangur matematyczny
8.15-9.00
Rejestracja (zbieranie wpłat od uczestników)

9.00- 9.15
Powitanie uczniów i opiekunów

9.15-10.40
Konkurs "Kangur Matematyczny”

10.40-11.00
PRZERWA


VI DRUŻYNOWY TURNIEJ MATEMATYCZNY

11.00-11.45
I etap konkursu

11.45-12.15
Wystąpienia uczniów LO WSIiZ - Prezentacja klasy informatycznej - wystąpienie Koła Pasjonatów Matematyki WSIiZ

12.15-12.30
PRZERWA połączona z poczęstunkiem ( )

12.30-13.15
II etap konkursu

13.15-14.00
PRZERWA

14.00-14.45
Finał konkursu


Zasady zgłoszeń

Zawody "Kangura matematycznego" w godz. 9.00 - 10.40
* należy wysłać zgłoszenie: imienną listę uczestników z zaznaczeniem klasy na adres: pdrag@wsiz.rzeszow.pl
* koszt uczestnictwa: 7 zł od ucznia regulujemy przed zawodami 27 marca w godz. 8.15 – 8.50.

VI Drużynowy Turniej Matematyczny dla uczniów szkół gimnazjalnych w godz. 11.00 - 15.00
* należy wysłać zgłoszenie 3-osobowej drużyny ze szkoły (szkoła może zgłosić max. 2 zespoły!) wraz z informacją o nazwisku opiekuna na adres: pdrag@wsiz.rzeszow.pl ,
* trzy najlepsze zespoły otrzymują pamiątkowe dyplomy i nagrody książkowe, pozostali uczestnicy zawodów uzyskują pamiątkowe dyplomy uczestnictwa, zaś nauczyciele najlepszych drużyn dyplomy dla opiekuna.

Prosimy o zgłoszenie uczestnictwa uczniów dla każdego z podanych punktów programu najpóźniej do 20 marca za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: pdrag@wsiz.rzeszow.pl


Regulamin VI Drużynowego Turnieju Matematycznego

- W VI Drużynowym Turnieju Matematycznym uczestniczą (co najwyżej dwie) reprezentacje 3-osobowe z gimnazjum oraz zgłoszone zespoły uczniów SMI.
- Zawody będą składać się z 3 etapów (wyniki punktowe uzyskiwane w trakcie zawodów nie są wliczane do następnego etapu zawodów):

* I etap (eliminacyjny) ma charakter drużynowy. Uczniowie rozwiązują zadania współpracując ze sobą.
Awans do etapu II zdobywają najlepsze drużyny (nie może być w etapie II dwóch różnych zespołów z jednej szkoły).

* II etap (półfinałowy) ma charakter indywidualny. Każdy uczestnik drużyny pracuje indywidualnie dla drużyny, ale też walczy o miano najlepszego uczestnika VI DTM.
Do etapu finałowego przechodzą 3 najlepsze zespoły.

* III etap (finałowy) ma charakter sztafety.
Drużyna, która przybędzie jako 1-sza na metę zostaje zwycięzcą zawodów.


Link do informacji

Ja chciałbym wystartować, ale zobaczę co z tego wyjdzie

Z rozmowy z organizatorem (p. Pawłem Drągiem) do wszystkich rzeszowskich i pobliskich gimnazjów zostaną wysłane informacje o "Święcie Matematyki 2008"
Źródło: lsorzeszow.fc.pl/viewtopic.php?t=522



reggae wiersze

Designed By Royalty-Free.Org